sreda, 1. oktober 2014

DIY: Sandpaper letters / Peščene črke

Kot sem obljubila, tako sem tudi storila :)

Končno mi je uspelo pripraviti peščene črke. Skozi tale prispevek bom poskusila čim bolje napisati navodila za izdelavo in delo z njimi, za še lažjo predstavo pripnem tudi kak video.

Pa začnimo.

1. Sandpaper
To je v resnici brusni papir. Doma sem imela slučajno svetlo sivega (potem med izdelavo sem razmišljala, da bi bilo bolje, če bi bil temne barve - temno siv, črn, rjav.. se lepše vidi na svetli podlagi) za podlago pa sem imela temno moder papir.

2. Črke
Odločimo se za velikost in obliko črk, ter jih izrišemo na brusni papir, na zadnjo stran, obrnjene narobe. Če imate možnost jih lahko celo natisnete in si prihranite nekaj časa. Črke izrežemo in pripravimo podlago.


3. Podlaga
Za prvih nekaj črk sem dala kar kartonasto podlago, ovila sem jo v temno moder papir in nalepila črke na sredino. Ko se bom lotila cele abecede, bom najbrž poskusila najti leseno podlago, ki jo bom prebarvala na modro in roza, črke bodo najbrž črne.

4. Predstavitev*
Ko otroku predstavite peščeno črko, mu pokažite ploščico, izgovorite glas in s svojimi prsti naredite obris črke. Ponudite otroku, da poskusi.
Lahko naštejeta nekaj besed, ki se začnejo z izbrano črko. Jaz sem za prvo peščeno črko izbrala črko C. Zdi se mi, da je za sledenje s prstkom taka 'krožna' črka kar primerna in tudi zvok otrok brez težav izgovori. Izbrala bi lahko tudi O, ampak bova sestavila besedo MUCA, ko prideva do tega... se nam ne mudi :)

*Zelo jasen in nazoren video si lahko ogledate tukaj.


S škratom sva že poskusila obris črke in jo tudi 'napisati' v sol (glej zgornjo sliko), vendar imava še nekaj dela s pre-writing aktivnostmi, preden bo pripravljen na vse tole. Zaenkrat sem pustila črko C, vsake toliko vzame škatlo ven in jo malo pogledava, se pogovarjava o besedah na C in podobno. Pokažem mu tudi kako narediti obris in se potrudi, ko mu uspe pa je tudi zelo vesel. Trenutno ne bom predstavljala novih črk, pustila bom, da se spozna z načinom 'dela'. Ko se mi bo zdelo, da je pripravljen, bova dodala naslednjo črko.

Vmes pa bova poskusila še nekaj pre-writing aktivnosti.

Se beremo.







4 komentarji:

  1. Super ideja! :) Tole se moram enkrat kmalu spravit naredit :)

    Lp, Sandra.

    OdgovoriIzbriši
  2. Kje pa si dobila tak brusni papir? Izgleda precej nežen ...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim, da sem ga kupila v Bauhausu. Imajo pa malo morje možnosti - od barv pa do stopnje 'grobosti'.

      Izbriši